is 8 kilo afvallen in 3 dagen gezond?

een vriendin van me is in 3 dagen 8 kilo afgevallen,
ze wou niet afvallen, maar ik vraag me af, is dit gezond, of kan dit op iets anders wijzen?

Toegevoegd na 20 uur:
voor de antwoorden die zeggen dat het onmogelijk is,, ik heb het al gelezen,
het is gebeurd, dus het is mogelijk, ik vraag me nog af wat er aan de hand is,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dit kan eigenlijk alleen maar als je heel erg ziek bent, alles overgeeft wat je eet en ontzettende diarree hebt. Na 3 dagen alles uitwerpen en niks binnen krijgen, ben je compleet uitgedroogd en half verhongerd, en kun je inderdaad een flink aantal kilo's kwijt zijn. Maar dat is dan puur vocht en darminhoud, dus zodra je je weer wat beter voelt kom je net zo snel weer aan. En dat is maar goed ook, want dit is echt niet gezond.

Als ze niet ziek geweest is, kun je er zeker van zijn dat ze liegt of dat haar weegschaal kapot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lukte me niet eens om met een flinke wondinfectie dmv een keeloperatie 5 kilo aftevallen in 3 dagen maar in 2 weken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het enige antwoord dat ik serieus kan nemen omdat er niet gezegd word dat het onmogelijk is,

Andere antwoorden (11)

Misschien had ze last van obstipatie of hield ze veel vocht vast. Hierdoor kan je heel veel kilo's vasthouden wat er in 1x uit kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me niet normaal
Ze kan beter even naar de dokter gaan

Toegevoegd na 21 uur:
NAAR DE DOKTER GAAN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acht kilo afvallen in drie dagen is praktisch onmogelijk, dus ik vraag me af of het wel klopt wat je vriendin zegt.
Of er moet echt iets drastisch mis zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ SterreHemel
let op die laatste zin,, of er moet iets drastisch mis zijn,
het is dus mogelijk
8 kilo afvallen in 3 dagen is NIET gezond.
Normaal (gemiddeld) is in een maand 2 kilo afvallen.
13 jaar geleden
als ze meer dan 100 kilo zou wegen kan het niet veel kwaad. Weegt ze echter rond de 60 kg dan moet ze naar een dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan nog, het is teveel in te korte tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze meer dan 100 kilo zou wegen is het nog steeds onmodelijk tenzij er iets héél erg mis is.
dit is niet gezond.
mogelijk heeft je vriendin iets onder de leden.
kan me voorstellen dat je bezorgd bent
een dokter raadplegen lijkt me een goed gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat nou mogelijk O_o??? Lijkt mij niet hoor. Maar in ieder gecal. Vlug naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet normaal veel te veel. Ik zou toch voor de zekerheid naar de dokter gaan. Je weet nooit dat ze een ziekte heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want ik ben ook heel veel afgevallen in een week en dat lijd tog hele erge duizeligheid en meerdere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is gewoon onmogelijk . In 2010 was ik zwaar ziek ,en heb een hele week niets kunnen eten ,dan alleen enkele druiven op een hele dag ,en heel kleine slokjes water gedronken ,en na een week zonder eten was ik van 90 naar 85 kg ,dus ,8kg op 3 dagen :totaal onmogelijk !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee is hartstikke FOUT!!!!!!!!!